Laatste nieuws

Gezond en alert dankzij voldoende nachtrust

Gezond en alert dankzij voldoende nachtrust

14 maart 2014

 

De internationale dag van de slaap wordt jaarlijks gehouden op de vrijdag voordat de lente valt, dus ook vandaag. Traditiegetrouw wordt tijdens deze dag aandacht gevraagd voor slaap, dit jaar binnen het thema gezondheid en alertheid. Ook het slaapcentrum van het MCH heeft vandaag tips voor een goede nachtrust.

 

 

  • Benieuwd naar hoe gezond uw eigen slaapgedrag is, doe dan mee aan de jaarlijkse enquête van het NSWO
  • Zowel voor kinderen als volwassen geldt dat als je lang ’s avonds bezig bent met je iPpad, mobiel of computer, je moeite kunt krijgen met in slaap vallen. Probeer het gebruik van deze apparaten ’s avonds te beperken. 
  • Wilt u zelf uw slaapgedrag verbeteren, lees dan het zelfhulpboek. De auteurs werken bij het slaapcentrum van het MCH . 
  • In de nacht van zaterdag 29 op zondag 30 maart is de overgang van winter naar zomertijd. Heeft u of uw kind daar moeite mee, dan is nu de tijd om al te starten met het aanpassen van het slaapgedrag. Houdt iedere dag hetzelfde tijdstip van opstaan aan en ga 's avonds geleidelijk aan iedere dag 5 minuten later naar bed, totdat de bedtijd alvast een uur verschoven is. Hanteer dan vanaf 30 maart weer de gewone vaste bedtijden, dan gaat het wennen wat sneller.
Specialisme Slaapcentrum
Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.